Ahad, 10 Mac 2013

rEnUnGaN bUaT sAHaBaTkU ...

ingatlah sahabat,
bunga itu menguntum indah,
menyeri dan mekar memerah ,
dipuji dengan berbagai-bagai madah,
esoknya bunga itu gugur ke tanah ,
serpih demi serpih ia punah ,
tanpa daun dan kelopaknya musnah ..

sahabatku,
engkau bukan layu seperti bunga,
dan aku bukan kumbang yang akan mengambil madunya,
lambang bunganya lambang sementara,
tetapi perjuagan kita tiada penghujunnya,
daerah kita bukan daerah cinta,
bukan masanya untuk memujuk,
kasih asmara,
tiada senda gurau memanjang,
yang meleka,
kerana kita dalam memperjuangkan agama..

senyumlah sahabatku....
senyumlah dan serilah wajah,
walau pudar dan hambar datang tak sudah,
belajarlah menjadi seorg mujahid & mujahidah..
doaku agar kita berani seperti hamzah...
malah mempunyai semangat seperti sumaiyah ...

jadilah sahabat yang baik,
memang sudah menjadi fitrah,
semulajadi manusia ingin berkawan & bersahabat .....

sahabatku sayang ...
binalah nilai seorang sahabat,
yang sebenar ...

sahabat,
ku hadiahkan salam sayang ,
serta sekeping doa agar kita ,
sentiasa dibawah perlindungan-NYA ..

sahabatku,
maafkanku sekiranya hatimu,
terluka disebabkanku,
aku hanyalah manusia biasa,
yang banyak melakukan kesalahan,
semoga persahabatan kita kekal abadi ....

warkah ''renungan buat sahabatku''  ini, aku terima dari sahabatku .. (siti aminah binti abu bakar) ... 
thanz min .. aku harap persahabatan kita kekal abadi selamnya .. INSYAALLAH .. :) ..

  sayang kam00 kerana ALLAH !! .. bestiez ! <3

4 ulasan:

  1. nice entry... ni sajak ke? btw, bagus la awak... suka-suka.. huhuhu! salam ukhwah dari saya !

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks awak ! :) .. lbih kurang mcm tu laa .. hehe .. :) .. salam ukhwah jgk dri saya ! :)

      Padam
  2. Balasan
    1. thanks awak !! :) ..
      bab-2 ni mmg terror ! hehe *perasan ! :)

      Padam